آیا همیشه دیر به قرار ملاقاتهای خود میرسید؟ آیا همیشه اضطراب دارید ؟پس باید یاد بگیرید چگونه زمان را بهتر مدیریت کنید. در ادامه مطلب ۱۰ نکته و راهنمایی درباره این موضوع به شما خواهیم رساند.
برای اینکه یاد بگیرید چگونه وقت خود را بهتر مدیریت کنید، باید اول از همه متوجه نقطه شروع کار خود باشید. در چند روز آینده شیوه صرف زمان خود را زیر نظر بگیرید. با خودتان رک و رو راست باشید، چه مقدار زمان برای چک کردن شبکههای اجتماعی میگذارید؟ چه زمانهایی بیشتر از همه اوقات در روز بهرهوری بالایی دارید؟نرم افزارهایی همچون RescueTime به صورت خودکار میتوانند استفاده شما از اینترنت را پیگیری کنند،درهمین حال نرمافزاری عالی همچون Toggle اطلاعات زندگی آفلاین شما را زیر نظر میگیرد.
قبل از اینکه هر شب به خانه بروید، برنامه کارهایی که باید فردا انجام دهید را مشخص کنید. تو دو لیست نسازید و به جای آن دو وظیفه مهم و با اولویت خود را مشخص کنید تا فردا با تمرکز بیشتر آنها را تکمیل یا به سمت تکمیل شدن ببرید. چرا فقط دو وظیفه اولویتدار؟ زیرا دو وظیفه حتی با یک وقفه یک روزه بالاخره انجام شدنی هستند و زمانی که آن دو را به سرانجام برسانید، به پیدا شدن حس بهرهور بودن درون شما کمک میکنند.
همه ما در دفترهای خود و درون کامپیوترها تقویم داریم. اما یک تقویم دیواری قابل پنهان شدن از دید شما نیست و با وجود آنها در محل کار همیشه تاریخ قابل مشاهده است. این تقویم دیواری را جایی نصب کنید که قابل دیدن باشد (پشت سر خود نگذارید) و تاریخهای مهمی که در ماه باید به یاد داشته باشید را واضح علامت بزنید. اینگونه شما میتوانید تاریخ و گذشت روز، هفته و ماه را کنترل کنید و هیچ رویداد مهم در آینده فراموش نمیشود.
چک نکردن دائم ایمیلها
آیا هر زمان که روی صندلی خود در دفتر مینشینید، شروع به چک کردن ایمیلهای تازه میکنید؟ اینکار شما را به درون کارهای پیچیده دیگری سوق میدهد و در نهایت با خراب کردن برنامه شما، تمام نقشههایی که دیشب کشیده بودید را به تاخیر میاندازد. ساعتهای اولیه روز خود را روی وظایفی قرار دهید که بیشترین اولویت و اهمیت را دارند. از این طریق پیشرفتی در کار خود خواهید دید و بعدا نیز با احتمال بیشتری برمیگردید و کار خود را تکمیل میکنید.
زمانی برای ارتباط با دیگران
تمرکز در زمانی که دائم گوشی شما زنگ میخورد، ایمیل دریافت میکنید یا دیگران با یکدیگر صحبت میکنند، بسیار سخت است. ۳۰ دقیقه از زمان کار هر روز خود را برای برقراری ارتباط با دیگران بگذارید. پس از آن در کمال تعجب میتوانید کارهایی بیشتری را تکمیل کنید.
بستن درها
اگر یک دفتر مخصوص خود دارید، در زمان نیاز از بستن در و گذاشتن یک علامت «مزاحم نشوید» بر روی آن نترسید. اگر نیاز هست با تلفن درخواستهای ملاقاتی که در زمانهای حساس میشود را رد کنید یا مودبانه از همکارهای خود بخواهید بعدا پیش شما بازگردند یا بعدا به آنها سر بزنید. زمانی که در حال کار حساس و مهم خود هستید، درها را بر روی اینترنت هم ببندید و نگذارید حواس شما را پرت کند. اپلیکیشنهایی همچون Freedom یا Self-Control کمک میکنند تا از هر دو مورد جلوگیری کنید.
تا به حال شده شبها تا دیر وقت کار کنید و فردای آن روز خسته و بیحوصله روز کاری خود را شروع کنید؟ خواب مناسب و کافی، غذا خوردن با برنامه و ورزش قطعا بهرهوری شما را افزایش خواهد داد. مراقب سلامتی خود باشید.
ادغام وظایف مشابه
زمانی که به ناحیه محل کار خود وارد میشوید، سعی کنید وظایف مشابه را با هم انجام دهید. با اینکار حجم کاری که باید در طول روز انجام دهید ناگهان کاهش پیدا میکند و تمرکز بر روی وظایف اصلی در محل کار بیشتر میشود.
سامانه ارسال پیام SPAYAM یک سامانه مدرن برای ارسال پیام انبوه تبلیغاتی واطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی مثل وایبر وتلگرام میباشد. دیگر نگران خطوط بلک لیست نباشید محدود به هفتاد کاراکترهم نیستید.سوشال پیام دارای بانک شماره کل کشوربه تفکیک استان،شهر،همراه اول،ایرانسل،رده سنی،جنسیت،منطقه ای، کدپستی، اصناف و ارسال از روی نقشه با قدرت وکیفیت مناسب گزارش تحویل پیام به صورت پنل رایگان و پرداخت هزینه 8تومان برای پیام های دلیور شده آماه خدمت رسانی میباشد.
09114088060
عناوین مرتبط
- ۹۴/۱۰/۲۷