در تمامی مشاغل حفظ مشتری بسیار کم هزینه تر از جذب مشتریان جدید است به همین دلیل در صورت کاهش فروش، بهتر است ارتباط خود را با مشتریان سابق خود محکم تر کنید. چون این مشتری قدیمی است که میتواند منبعی برای فروش های آینده شما باشد. پس بعد ارتباط اولیه و یاهمان فروش اول، ارتباطتان را با آنها قطع نکنید.
برنامه ریزی در ابتدای کار بسیار حائز اهمیت است:
یک لیست تهیه کنید؛ هر کسبوکاری اطلاعات ارتباطاتی خود را به صورت سازماندهی شده نگهداری میکند. روش های بایگانی متفاوتی وجود دارد و یکی از این روش ها تهیه لیست به کمک نرمافزار اکسل است. اکسل این امکان را در اختیار شما گذاشته تا تمام اطلاعات مشتریان قبلی خود شامل تلفن، ایمیل، آدرس و غیره را یکجا جمعآوری کنید.
درمورد خواسته هایتان خوب فکر کنید سپس تصمیم بگیرید:
حتما لازم نیست برای برقراری ارتباط با یک مشتری به دنبال دلیلی بگردید تا او را توجیه کنید.فراموش نکنید که بدون ارتباطات قوی نمیتوانید خدمات خود را به صورت عمده عرضه کنید؛پس نهایت سعی خود را در ارتباط گیری با مشتری کنید و نگذارید به راحتی از ذهنشان محو شوید. زیرا همان موقع است که رقیبان شما از راه میرسند.
بهترین راه های ارتباطی خود را برگزینید:
تماسهای تلفنی یکی از روشهای مستقیم ارتباط گیری هستند که اکثرا مفید و موثر واقع میشوند و همچون خبرنامهها و ایمیلها به راحتی نادیده گرفته نمیشوند. البته کاملا مشخص است که تماسهای تلفنی زمان بسیاری از شما میگیرند و بهتر است این نوع روش را برای مشتریانی به کار ببرید که از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. از طرفی میتوانید برای مشتریان دیگرتان ایمیل ارسال کنید؛ البته این ایمیلها در صورتی Spam نمی شوند که آنها را به کمک نرمافزارهای ارسال ایمیل شخصی سازی کنید.
سامانه ارسال پیام SPAYAM یک سامانه مدرن برای ارسال پیام انبوه تبلیغاتی و اطلاع رسانی میباشد. سوشال پیام دارای بانک شماره کل کشور به تفکیک استان، شهر، همراه اول، ایرانسل، رده سنی، جنسیت، منطقه ای، کدپستی، اصناف و ارسال از روی نقشه با قدرت وکیفیت مناسب گزارش تحویل پیام به صورت پنل رایگان آماه خدمت رسانی میباشد.
32327132-017
09114088060
برای دریافت فایل آموزشی بصورت فیلم به آدرس زیر مراجعه فرمایید
http://www.aparat.com/simorghsms
عناوین مرتبط:
استفاده از پیام تبلیغاتی برای کسب و کار خود
- ۹۵/۰۴/۲۰